Translate

The Occupational Safety and Health Act 1994 (OSHA)

Section (15) of the occupational Safety and Health Act 1994 (Act 514) provides that every employer and the self-employer person must ensure, so far as is practicable, the safety, health and welfare at work of all his employees. The provision of first aid facilities and first aiders is incompliance with the welfare component of this general duty of employers and self-employed persons.

Rakan Blog

Isnin, 20 Jun 2011

INTRODUCTION FIRST AID AND CPR

GWI MANUFACTURING SDN BHD - 19/6/2011

ULU TIRAM- Syarikat GWI Manufacturing Sdn Bhd telah mengadakan kursus Pengenalan Pertolongan Cemas dan CPR untuk kakitangannya. Syarikat telah meminta kakitangannya menduduki kursus serta peperiksaan di akhir kursus melibatkan Pengurus jualan, Penyelia, staf pentadbiran dan juga operator.

Syarikat ini terlibat dalam sektor pembuatan barangan plastik untuk pasaran tempatan dan juga luar negara. Syarikat ini mensasarkan kemalangan "Zero" dan pelbagai langkah diambil termasuk mempelajari kaedah Pertolongan Cemas sekiranya berlaku sesuatu kemalangan.

Para peserta mengikuti kursus ini daripada awal pagi sehingga akhir lewat petang dan telah berpuashati dengan subjek-subjek yang diajar.

Gambar-gambar kenangan sepanjang kursus tersebut, sila lihat dibawah.

















Semoga berjumpa lagi di lain masa, syabas diucapkan kepada semua kakitangan yang terlibat dalam menjayakan kursus kali ini terutama En. Satia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.